Telefonní čísla
Jak si ale zapamatovat, které složce patří které číslo?
Úplně jednoduše: poslední číslice u hasičů je "0" - představte si ji jako stočenou hadici k hašení. Poslední číslice u záchranky je "5" - lze si ji vybavit jako invalidní vozík. A konečně poslední číslice u policie je "8" - připomíná policejní pouta.
zdroj: www.hasik.cz
Jak správně nahlásit událost?
Než zavoláte na tísňové číslo, udělejte vše pro své vlastní bezpečí (dostatečná vzdálenost od požáru nebo místa nehody, ...)! Uklidněte se, zorientujte se v okolí (operátor bude chtít vědět, kde se přesně událost stala). Během hovoru se snažte mluvit pomalu, klidně a srozumitelně.
Operátorovi nahlaste:
CO SE STALO?- popis události, rozsah, počet postižených nebo ohrožených osob
- např.: "Hlásím požár bytu ve 4. patře panelového domu, dům má 8 pater".
- pokud možno přesná adresa nebo popis místa události
- např.: "V Brně-Líšní na Vlkově ulici číslo 90". (vzhledem ke shodným názvům ulic v mnoha obcích ČR je nutné uvádět i název obce, ve které se nacházíte, popř. i okres!)
- jméno a kontakt na volajícího
- např.: "Jmenuji se Leona Bauerová, moje telefonní číslo je ...".
Nezavěšujte, je možné, že operátor bude mít další dotazy. Po ukončení hovoru nevypínejte telefon. Operátor může volat zpět pro ověření nebo upřesnění údajů!